多くのファン同様、宮台先生の殺人未遂の件はショックでした。その時ちょうど岩手にいたのですが、最近ネトウヨみたいな発言をする父でさえ、「宮台先生は日本の良心なのに!」と言っていました。父がそんな事を言うようになった経緯はまた別のブログ記事で書きたいと思います。
神保さんの病院からのツイートのおかげで、命に別状はないという事をその夜のうちに知る事ができましたが、それにしても心配しました!
神保さんは後日また宮台先生の容態を共有してくれましたが、それによると、どうも宮台先生には神のご加護があるようです。傷は多く深かったにも関わらず、致命傷になる傷も後遺症が残るような傷もなかったとの事です。
2022年12月3日配信のビデオニュースドットコムのお知らせへのリンク
一刻も早く犯人が逮捕されると良いなと思います。こんな事に負ける宮台先生ではないにしても、犯人の逮捕まではやはり自由に出歩くのは危ないのではと心配です。
と言いつつ、本日の「あったずもな」
盛岡に向かう前にスーパースター・ガラ2022に観に行きました。主にマリアネラ(・ヌニェス)を観に。前回のロイヤルバレエ・ガラとは違って結構良い席だったので、マリアネラが踊るのをあんなに近くで観れて、感動で思わず泣けてきました。
プログラム自体はちょっとコンテンポラリーの比率が高いなぁという感じでしたが、マリアネラはクラシックを2本踊ってくれました。
個人的には、いつも陰鬱なコンテンポラリーを踊っているエドワード・ワトソンがアホみたいな衣装を着て舞台に現れた時は面白かったです。(誤解のないように言っておくと、私はエドワード・ワトソンが好きですし、褒めてます!)相手役のナタリア・オシポワもコンテンポラリーの方が合っているようでした。
確かにコンテンポラリーが多すぎたは多すぎたのですが、出演しているダンサー達は本当に「スーパースター」で、言わせてもらえば、ロイヤル・バレエの現プリンシパルはマリアネラとワディム・ムンタギロフ以外は出られないと思います!(或いはスティーヴン・マクレー、ローレン・カスバートソン、ラウラ・モレラなら・・・あ、ナタリア・オシポワが実際に出たなぁ・・・。とにかく何が言いたかったかというと、私は今の若手プリンシパル、とりわけ男性プリンシパルの質には懐疑的です。結局のところ、ロイヤル・バレエの近年のプロモーションに納得できていません。)
As is the case with many fans, we were shocked to hear about attempted murder of Miyadai-sensei.
Even my father, who’s talked like online right-winger, said that “Oh no. He’s the conscience of Japan!” (I was in Iwate at that time). I’ll explain how he became to say like that in a separate blog post later.
Thanks to Jimbo-san’s tweets from the hospital, we got to know that day that it wan’t lethal. Still, quite worried!
Jimbo-san also shared some updates on Miyada-sensei’s condition following day. It seems like the God bless, him. Even though the wounds are many and deep, there wasn’t fatal wound, nor, wound leaving disability either.
Link to the announcement by videonews.com aired 3rd December 2022
We hope the criminal to be arrested as soon as possible. Even though he wouldn’t be defeated by this, it could be dangerous to go around until then.
Having said that, today’s ‘time for that’
Before heading to Morioka, went to the Super Stars Gala 2022, mainly to see Marianela Núñez. Unlike last time at Royal Ballet Gala, it was a relatively good seat, so I was so impressed to watch her danced live so closely, that I almost cried.
Programming was a bit too much of contemporary dancing for us, but glad that she danced two classic programme.
Personally it was funny to see Edward Watson, who normally dances gloomy contemporary ballets, appeared on the stage with an idiot-like costume. (Don’t get me wrong, I like him and I’m praising him.) It seemed his dancing partner Natalia Osipova also shone better with contemporary ballets.
Though it was a bit too heavily weighed contemporary ballets for us, all the dancers were truly the ‘super stars’, and excuse me to say that I think other current Royal Ballet principal dancers than Marianela and Vadim Muntagirov can’t join! (Or perhaps Steven McRae, Lauren Cuthbertson, Sarah Lamb, Laura Morera can… or Natalia Osipova actually did…. Anyway, what I wanted say is that I’m worried about the quality of young principal dancers, especially male dancers… after all, I’m not convinced by most of recent promotions of the Royal Ballet.)